Просування книгарень засобами нових медіаКнижковий Арсенал

Просування книгарень засобами нових медіа

Кураторка: Вікторія Наріжна

Смерть паперової книги пророкують давно і довго, але вона ніяк не помре. Так само, всупереч тривогам експертів, виживають книгарні. Одначе нові способи комунікації та ведення бізнесу справді впливають: дедалі більше читачів зізнаються, що, хоч і купують паперові книжки, але частіше роблять це через інтернет. Звісно, чар книгарні, як і магічну атмосферу бібліотеки, складно підмінити веб-сайтом. Нічим не заміниш запах книг і особливу тишу, яка оповиває, чим глибше ти просуваєшся між високих, заставлених книжками стелажів. Якщо ж говорити про малі незалежні книгарні, то, на відміну від мережевих супермаркетів, вони мають ще один незамінний ресурс – залюблених у свою справу людей, які знайомі з кожною книгою, що стоїть на полицях. Одначе економія часу, яку дають інтернет-магазини, також безцінна: час – це той невідновлюваний ресурс, який нині трохи не в найбільшому дефіциті. Тому в світі соцмереж читач навряд чи відчує потребу витрачати час заради того, щоб купити не просто книгу, а книгу з атмосферою, якщо цією атмосферою його постійно не спокушати. 

Саме тому для цьогорічної спецпрограми, присвяченої малим книгарням, обрано тему, яка стосується просування книжок і книгарень засобами інтернету та медіа. Йдеться не лише про досвід малих книгарень у всесвітній мережі, а радше про досвід буття в ній паперової книги. Адже, майже в естетиці каламбуру, в нових медіа присутні цілі жанри про прадавній медійний носій – книгу: букстаграм і буктьюб, книжкові блоги та буктрейлери. Знайома радість читання комунікується і перепроживається по-новому, і книгарням варто володіти цими новими засобами досконало, якщо вони планують вижити. Для цього події нашої програми теж будуть на перетині жанрів – дискусії та воркшопу, і це дасть можливість не лише почути цікавий діалог експертів на задану тему, а й отримати від них конкретні поради та інструкції щодо того, як ефективно представляти нову книгу в інтернеті.

Ці зустрічі адресовані не лише працівникам та власникам книгарень, але й бібліотекарям, письменникам, блогерам, видавцям, усім, хто цікавиться новими пригодами паперової книги.