Онлайн-проєкт «Моделювання»Лабораторії

Онлайн-проєкт «Моделювання»

«Моделювання» — довготривалий онлайн-проєкт в межах фотографічного напрямку Лабораторії сучасного мистецтва «Мала Галерея Мистецького арсеналу». Проєкт реалізується з метою дослідження медіуму фотографії та можливостей її репрезентації в ситуації нестабільності та обмеження доступу до реального простору.

«Моделювання» виникло як відповідь на потребу знайти альтернативні способи показу виставкових проєктів під час пандемії, осмислити саму структуру виставкового концепту  та створити платформу для співпраці з мист_кинями зі всієї України. Проєкт складається із серії онлайн-розмов, під час яких в діалозі з запрошеними автор_ками розглядаються проєкти (не)показані у реальному просторі. 3D-модель простору Малої Галереї — це чернетка, що дозволяє надати роботі над проєктом більш широкого контексту, зробити видимим процес роботи над ним та обговорити актуальні проблеми, що існують у фотографічному полі сьогодні. 

Ознайомитися з усіма епізодами «Моделювання» можна на цій сторінці:

Поліна Полікарпова. Балада про дитинство

У першій віртуальній виставці Лабораторії сучасного мистецтва «Мала Галерея Мистецького арсеналу» українська фотографка Поліна Полікарпова показує фотографічну серію «Балада про дитинство», роботу над якою розпочала у 2017 році. Через фотографію Полікарпова розповідає особисту історію про речі та середовище, що формували її в дитинстві. 

«У роботі над серією мені хотілося використовувати «кіношні» методи (кастинг, перебільшення реальних подій для ефекту іронії), а також розповісти величезну історію, справжню подорож у минуле, оскільки на початку зйомок я усвідомила, що моє покоління художників і фотографів  активно використовує ностальгію і надихається своїм локальним контекстом» 

Поліна Полікарпова — українська фотографка. Народилася у 1992 році в Харкові. Закінчила Харківську державну академію дизайну та мистецтв, де отримала ступінь бакалавра з мистецтвознавства. Живе та працює в Києві. Поліна аналізує свій життєвий досвід через фотографію, створюючи візуальні розповіді.

Онлайн-запис розмови з Поліною Полікарповою в рамках проєкту «Моделювання» 👇


Ігор Чекачков Obscure land

Учасник другої епізоду проєкту фотограф Ігор Чекачков розповідає про серію Obscure land. Вона є логічним продовженням зацікавленості автора у впливі та ролі сучасних алгоритмів та здатності камери до інтерпретування простору та часу.

«Спочатку мені лише захотілося перемикнути свою увагу з особистих тем на щось інше: на місце, ландшафт, більш пильно вдивитися в країну, в якій мешкаю, через її пейзажі. Це відразу обмежило зйомку одним місцем. Але я дуже швидко зрозумів, що метод, який я обрав, тотожний тому, що я робив у своїх попередніх серіях. Щоправда тепер це вже усвідомлений інтерес до того, як алгоритм впроваджується в зображення і розмиває межу між «чистою» фотографією і цифровою маніпуляцією. Так, зйомки пейзажів перетворилися на вивчення цих кордонів і того, яку роль відіграють сучасні технології» — зазначає фотограф. 

Ігор Чекачков — фотограф, засновник Chekachkov Photo Academy. Живе та працює в Харкові. Його роботи публікувалися в National Geographic, Le Monde, The Guardian та УНІАН. Виставки Чекачкова відбулися в Україні, Франції, США та Єгипті.

Онлайн-запис розмови з Ігорем Чекачковим в рамках проєкту «Моделювання»👇


Анна Пилипюк та Володимир Шипотільников «Антологія радянської домашньої фотографії»

Учасники_ці третього епізоду проєкту — художня група у складі Анни Пилипюк та Володимира Шипотільникова. Учасники_ці розказують про серію «Антологія радянської домашньої фотографії» — документальний проєкт, присвячений спільному та повторюваному в аматорській фотографії. Серії, сформовані шляхом констеляції віднайдених зображень, згруповані за методом формальних ознак та мотивів. Архівні світлини є свідченнями про історію повсякденності як частини вернакулярної фотографії. «Антологія» є пропозицією щодо співвідношення археології фотографії та документальності, а також дослідженням фотографії як масової практики виробництва зображень.

Анна Пилипюк та Володимир Шипотільніков — художня група з Севастополя, що базується в Києві. Митці займаються проблемами реалізму та документальності, досліджують любительську фотографію. Шипотільников — фотограф, спеціалізується на архітектурній та ландшафтній фотографії. Пилипюк має академічну освіту з філософії. 

Їхні роботи показували у межах фестивалів Odesa Photo Days, «Присутствие» від ФотоДепартаменту та ін.; роботи були опубліковані в EEP Magazine Vol. 1, Bird in Flight. Макет книги з серії «Мій перший тєлік» потрапив в шортлісту PHOTO2020xPerimeter International Photobook Prize.

Онлайн-запис розмови з Анною та Володимиром у рамках проєкту «Моделювання»👇


Дарина Мамайсур «Степ, де бігають зайці, фазани, а дехто навіть бачив лисиць»

Наступною учасницею онлайн-проєкту «Моделювання» стала художниця Дарина Мамайсур, що розкаже більше про свій проєкт «Степ, де бігають зайці, фазани, а дехто навіть бачив лисиць». Проєкт Дарини –  візуальне дослідження ландшафту Донбасу, зібраного у архів, що репрезентує дві опозиції: породу музеєфіковану, марковану як корисна, що зберігається у Лисичанському музеї історії гірничої справи; знайдену і «не корисну» породу узяту на териконі Шахти імені Мельникова в Лисичанську. У своїй сукупності вони формувають вже звиклий для нас індустріальний ландшафт Донбасу. 

Дарина Мамайсур – художниця, що у своїх практиках звертається до питань трансформацій публічного простору, візуальної культури та пам’яті. Учасниця українських та міжнародних програм з мистецької критики, кіно, фотографії, урбаністики, а також воркшопів та резиденцій в Україні, Німеччині, Азербайджані, Молдові, Польщі. Слухачка курсу мистецтва 2020 «Позиції художника/-ці» від MethodFund. Як авторка текстів публікувалась у виданні КОРИДОР та друкованих тематичних збірках. Живе та працює в Києві. 

Онлайн-запис розмови з Дариною Мамайсур у рамках проєкту «Моделювання»👇 

Проєкти