КонкурсКнижковий Арсенал

Конкурс

VIII Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал», Goethe-Institut в Україні та культурно-видавничий проект «Читомо» за підтримки Франкфуртського книжкового ярмарку, фонду Buchkunst та Wacom Україна визначили переможців конкурсу на найкращий книжковий дизайн 2018 року.

1 місце та Гран-прі конкурсу «Найкращий книжковий дизайн – 2018»
«Я так бачу»
Видавництво Старого Лева
Автори та дизайн: творча майстерня «Аґрафка« (Романа Романишин, Андрій Лесів)

2 місце
«Книга-мандрівка Україна»
#книголав
Автор: Ірина Тараненко. Дизайн: Юлія Курова, Марта Лешак та креативна агенція Green Penguin

3 місце
РОДОВІД
«Катерина Лесів. Колискова 1»
Дизайн: Катерина Лесів

Також до короткого списку конкурсу увійшли:

  •  «Where curating is» Kateryna Nosko/Valeriya Luk’yanets (IST Publishing). Дизайн: Варвара Перехрест.
  • «Туконі — мешканець лісу» (Видавництво Старого Лева). Дизайн/ ілюстрації:  Оксана Була.
  • «Блюз кентаврів», Ян Ваґнер (Видавництво 21). Дизайн / ілюстрації: Ярослав Філевич.
  • «Паркомуна. Місце. Спільнота. Явище», автор-упорядник Тетяна Кочубінська (PinchukArtCentre). Дизайн: Альона Соломадіна.
  • «Мій Музей. Пиши, малюй і вирізай» (Видавництво імені Соломії Павличко «Основи»). Дизайн: hooga.creative.
  • «Довіряй, але перевіряй. Медіаграмотність в українському суспільстві» (Pictoric). Дизайн: Олена Старанчук / ілюстратори Pictoric.
  • «Сила дівчат», Катерина Бабкіна, Марк Лівін (#книголав). Дизайн: Юлія Тверітіна, Анна Сарвіра.
  • «Кіноревізія Донбасу. 2.0», упорядник Станіслав Мензелевський (Національний центр Олександра Довженка). Дизайн: Надя Кельм.
  • «Питання до видимого», Володимир Будніков (ChervoneChorne). Творча команда: Віктор Володимиров-Лихоліт, Влада Ралко.
  • «Нова ґенерація» i мистецький модернізм в Україні, Мирослава Мудрак (РОДОВІД). Дизайн: Олександр Биченко.
  • «Не я, а той», Олег Каданов (Видавнцтво «Vivat»). Дизайн: Мітя Фенєчкін.
  • «Про тиранію. 20 уроків ХХ століття», Тімоті Снайдер (Видавництво «Медуза»). Дизайн: Микола Леонович.

15 видань, що увійшли до шот-ліста будуть представлені в рамках колекції «Найкрасивіші книги світу», яка презентується на Франкфуртському та Лейпцизькому книжкових ярмарках.

Переможцю конкурсу Goethe-Insitut в Україні надає паушальне покриття транспортних витрат для відвідування Франкфуртського книжкового ярмарку  для людини, яка зробила найбільший внесок у художнє втілення книжки-переможця (концепція видання, дизайн обкладинки, ілюстрації, архітектоніка книжки, верстка, шрифтовий дизайн тощо).

Франкфуртський книжковий ярмарок надає 6-денний вхідний квиток на Франкфуртський книжковий ярмарок Business Club Wochenticket (еквівалентною вартістю 1050 євро) для видавця-переможця та вхідний квиток для дизайнера (ілюстратора).

До 22 травня 2018 українські видавництва могли подавати на конкурс книжки, створені українськими дизайнерами чи ілюстраторами та надруковані в період з квітня 2017 року по травень 2018 року.  Цього року на участь у конкурсі було подано 120 книг, 98 з яких було допущені до оцінювання.

31 травня журі конкурсу відібрало шот-ліст з переможців. Оцінювання відбувалось методом «мовчазного голосування» та кількісного оцінювання за критеріями: концептуальна єдність, візуальне втілення, поліграфічне втілення та матеріальна конструкцій, відповідність цільовій аудиторії, актуальність та інноваційність.

До скажу журі конкурсу увійшли:

  1. Юліус Відеман, головний редактор видавництва «Taschen»
  2. Кароліне Келер, керівниця програмного відділу видавництва «Seemann Verlag»
  3. Павло Гудімов, артменеджер, куратор
  4. Микола Ковальчук, дизайнер
  5. Вікторія Лопухіна, графічна дизайнерка, каліграф
  6. Віталіна Лопухіна, графічна дизайнерка, каліграф
  7. Ольга Жук, арт- директорка Національного Центру Олександра Довженка
  8. Олександр Ком’яхов, ілюстратор
  9. Стас Букало, графік дизайнер, конструктор книг, The Book Brоthers Atelier

Кароліне Келлер, керівниця програмного відділу видавництва «Seemann Verlag»:

«Мені дуже сподобалося, що експерти представляють різні сфери, мають різні компетенції, і водночас ми змогли знайти спільну мову. Серед видань, які ми бачимо в коротких списках, я не бачу жодного посереднього — є ті, які мені подобаються більше чи менше, проте немає жодного, яке я би вважала посереднім. Це гідна добірка, я здивована різноманітністю, ілюстраціями та рівнем технічного виконання»

Юліус Відеман, головний редактор видавництва «Taschen»:

«В усьому світі конкурси дизайну та оцінювання книжок відбувається за дуже схожими критеріями. Сьогодні було відчутно, що й всередині нашої команди всі ми думали в одному напрямку. Мій номер один збігається з виданням, що здобуло Гран-прі згідно з одноголосним рішенням журі, а всі обрані видання безумовно заслуговують на презентацію України в світі».

Павло Гудімов, артменеджер, куратор:

«Цьогоріч нових книжок у сфері візуальної книги на порядк менше, ніж торік. Серед переможців результат — високочікуваний, але приємний. Студія Аґрафка відовідає часу, і тут не можна сказати, чи це просто хороший дизайн, хороші ілюстрації чи хороший друк — це синтетичний проект, це усі ці аспекти грамотно продумані. Це продукт світового рівня. Решта видань, на жаль, програють: хтось бере своєю оргінальністю, хтось матеріальною конструкцією, хтось ілюстраціями. Очевидним є також і те, що видавці живуть в нинішніх економічних реаліях».

Графічні дизайнерки Вікторія та Віталіна Лопухіни:

«Очевидна тенденція, що якісні книжки у нас зроблені однією людиною, проте ця тенденція не дуже хороша. Вона свідчить або про невміння працювати в команді, або про те, що видавцеві бракує бюджету. Перемога була досить очікуваною, і поки можна констатувати, що для «Аґрафки» нема вагомої конкуренції. Проте були й досить цікваві відкриття.»

Микола Ковальчук:

«Хороший, цілісний дизайн книжки далеко не завжди затратний по часу та коштах. Просто він передбачає кілька важливіших пріоритетів, аніж «швидко» і «дешево». Чимало видань, які увійшли до короткого списку конкурсу, це дуже добре демонструють. Видання, яке отримало ґран-прі, доводить це найпереконливіше: тут дизайн покладено в саму основу книжки — в оповідь».

YouTube video