Вистава «Hooligan»

Лип 03 2019 Published by under

Що дає нам об’єднаність, згуртованість? Чому так легко об’єднуватися проти чогось і когось? За щось і проти? Як знайти себе або забути в групі об’єднаних однією ідеєю людей?

Запрошуємо на виставу «Hooligan» режисера Пітера Канта за поемою Джона Мілтона «Втрачений рай» 18 липня о 21:00 у Мистецькому арсеналі.

Пітер Кант уже 3 рік поспіль працює з групою українських акторів і вони разом створюють вистави, які показують у Німеччині та Україні. Вистава «Hooligan» стане результатом 16-ти денної резиденції команди у Мистецькому арсеналі. Режисер зазвичай працює з нетеатральним простором, і цей раз не виключення. І завжди в таких випадках комада акторів з режисером відштовхуються від простору, який самостійно дає пропозиції на ідеї і в процесі конструкція вистави вибудовується, за словами Пітера, як сни.

«Архітектура снів, де глядач спостерігає різні уривки, сцени, візуальні картини, шматки тексту, тіні. Очі глядача – це відеокамера, глядач – це вуаерист, камера знімає своє власне кіно, рухаючись вільно крізь простір і час» – Пітер Кант.

І в результаті у кожного глядача буде своя власна вистава 🎭

Імпульс до початку роботи виник рік тому, коли актор Семен Кислий показав режисеру Пітеру Канту декілька своїх шкільних фото: 16-літній хлопець з обличчям в крові або опухлим від ударів руками чи ногами. Це все було коли Семен навчався в ліцеї мистецтв у Харкові і займався тайським боксом. З дитинства майбутній хуліган ходив з батьком на стадіон і в шкільні роки футбол почав все більше і більше його затягувати. А згодом, після перегляду фільму «Хулігани зелених вулиць», став вболівати за ФК «Металіст» та почав битися у харківській групі футбольних фанатів. Ця історія дуже надихнула Пітера.
Два інтерв’ю із Семеном Кислим стали основою майбутньої вистави «Hooligan».

У процесі дослідження теми хуліганів та пошуку приміщення для вистави, команда зрозуміла, що буде працювати із текстом поеми Джона Мілтона «Втрачений рай», бо ця історія бунту, непокори, мускулинності, боротьби проти налагодженої системи цінностей та будь-якої системи дуже співзвучна з темою футбольних фанатів.
Український вертеп теж стане наскрізною темою вистави. Чому? Запрошуємо дізнатись під час перегляду вистави 😉
Над музичною частиною проекту буде працювати британська композиторка Jessie Maryon Davies, спеціально запрошена на цю резиденцію до Києва. Також вона працюватиме з хором акторів.

Ще один показ вистави відбудеться 17 липня о 19:45.
Вистава відбудеться на другому поверсі Мистецького арсеналу.
Вартість квитка – 250 гривень
Проект реалізується в рамках програми Culture Bridges.

Коментарі Вимкнено до Вистава «Hooligan»

Вистава «Hooligan»

Лип 03 2019 Published by under

Що дає нам об’єднаність, згуртованість? Чому так легко об’єднуватися проти чогось і когось? За щось і проти? Як знайти себе або забути в групі об’єднаних однією ідеєю людей?

Запрошуємо на виставу «Hooligan» режисера Пітера Канта за поемою Джона Мілтона «Втрачений рай» 17 липня о 19:45 у Мистецькому арсеналі.

Пітер Кант уже 3 рік поспіль працює з групою українських акторів і вони разом створюють вистави, які показують у Німеччині та Україні. Вистава «Hooligan» стане результатом 16-ти денної резиденції команди у Мистецькому арсеналі. Режисер зазвичай працює з нетеатральним простором, і цей раз не виключення. І завжди в таких випадках комада акторів з режисером відштовхуються від простору, який самостійно дає пропозиції на ідеї і в процесі конструкція вистави вибудовується, за словами Пітера, як сни.

«Архітектура снів, де глядач спостерігає різні уривки, сцени, візуальні картини, шматки тексту, тіні. Очі глядача – це відеокамера, глядач – це вуаерист, камера знімає своє власне кіно, рухаючись вільно крізь простір і час» – Пітер Кант.

І в результаті у кожного глядача буде своя власна вистава 🎭

Імпульс до початку роботи виник рік тому, коли актор Семен Кислий показав режисеру Пітеру Канту декілька своїх шкільних фото: 16-літній хлопець з обличчям в крові або опухлим від ударів руками чи ногами. Це все було коли Семен навчався в ліцеї мистецтв у Харкові і займався тайським боксом. З дитинства майбутній хуліган ходив з батьком на стадіон і в шкільні роки футбол почав все більше і більше його затягувати. А згодом, після перегляду фільму «Хулігани зелених вулиць», став вболівати за ФК «Металіст» та почав битися у харківській групі футбольних фанатів. Ця історія дуже надихнула Пітера.
Два інтерв’ю із Семеном Кислим стали основою майбутньої вистави «Hooligan».

У процесі дослідження теми хуліганів та пошуку приміщення для вистави, команда зрозуміла, що буде працювати із текстом поеми Джона Мілтона «Втрачений рай», бо ця історія бунту, непокори, мускулинності, боротьби проти налагодженої системи цінностей та будь-якої системи дуже співзвучна з темою футбольних фанатів.
Український вертеп теж стане наскрізною темою вистави. Чому? Запрошуємо дізнатись під час перегляду вистави 😉
Над музичною частиною проекту буде працювати британська композиторка Jessie Maryon Davies, спеціально запрошена на цю резиденцію до Києва. Також вона працюватиме з хором акторів.

Ще один показ вистави відбудеться 18 липня о 21:00.
Вистава відбудеться на другому поверсі Мистецького арсеналу.
Вартість квитка – 250 гривень
Проект реалізується в рамках програми Culture Bridges.

Коментарі Вимкнено до Вистава «Hooligan»

Лекція «Театральне життя в УРСР: modus vivendi суспільства і сцени»

Тра 29 2019 Published by under

У суботу, 1 червня, о 16:00 продовжуємо курс лекцій з історії українського театру, де разом з театрознавицею та докторкою мистецтвознавства Ганною Веселовською говоримо про феномен українського театру, його історію та сучасний контекст.

На лекції «Театральне життя в УРСР: modus vivendi суспільства і сцени» будемо говорити про українську театральну сцену середини ХХ століття. Дізнаємось, яким був український театр після Другої світової війни та як державна регуляція та цензурні обмеження впливали на укриїнську театральну сцену. Більше дізнаємось і про вистави під гаслом «жити стало краще – жити стало веселіше», розвиток театральної режисури за умов тоталітарної ієрархії та театр Олександра Корнійчука. А також не оминемо й історій про українських акторів у «мистецтві великого стилю»: Амвросія Бучму, Наталю Ужвій, Юрія Добровольського, Юрія Мілютенка, Євгена Пономаренка, Миколу Яковченка, Ольгу Кусенко, Поліну  Куманченко, Нонну Копержинську, Юлію Ткаченко та ін.

Лекцію можна відвідати за квитком на Курс лекцій «Український театр: від кози до постдрами» або вхідним квитком на виставку «Обабіч» у Мистецькому арсеналі. Квиток можна придбати онлайн.

Вхід безкоштовний (*за умови наявності дійсного посвідчення):
• дітям до 12 років
• *особам з інвалідністю 1-2 групи
• *учасникам та ветеранам бойових дій
• *працівникам музеїв
• * членам спілки художників
• власникам членської картки CIMAM (CIMAM membership card holders)
• власникам індивідуальної чи корпоративної карток «Клубу друзів Арсеналу»
• власникам персонального чи сімейного абонементу Мистецького Арсеналу

Коментарі Вимкнено до Лекція «Театральне життя в УРСР: modus vivendi суспільства і сцени»

Лекція «Від сюрреалізму до соцреалізму: фатальна доля українського театрального авангарду»

Тра 13 2019 Published by under

У суботу, 18 травня, о 16:00 продовжуємо курс лекцій з історії українського театру, де разом з театрознавицею та докторкою мистецтвознавства Ганною Веселовською говоримо про феномен українського театру, його історію та сучасний контекст.

На лекції «Від сюрреалізму до соцреалізму: фатальна доля українського театрального авангарду» будемо говорити про український театр у першій третині ХХ століття. Зокрема, дізнаємось про творчий шлях Леся Курбаса від символізму до експресіонізму й сценічний фільм Куліша-Курбаса «Народний Малахій». Також поговоримо про кабаретно-мюзик-хольний тренд українського авангарду, футуристські вистави Марка Терещенка та конструктивізм на українській сцені.», зокрема, будемо говорити про про модерністські сценічні версії «Украденого щастя» Івана Франка та шукатимемо відповідь на питання: «Чому не пощастило на сцені «Блакитній троянді» Лесі Українки?» Також будемо говорити про те, як театральні перегони модерністів і традиціоналістів вплинули на українську театральну сцену і дізнаємось більше про «нову драму» в Україні та її сценічне втілення у театрі Миколи Садовського та режисурі Леся Курбаса, а також про акторів-кумирів публіки й українське кабаре.

Лекцію можна відвідати за квитком на Курс лекцій «Український театр: від кози до постдрами» або окремим квитком на лекцію. Квиток можна придбати онлайн.

Вхід безкоштовний (*за умови наявності дійсного посвідчення):
• дітям до 12 років
• *особам з інвалідністю 1-2 групи
• *учасникам та ветеранам бойових дій
• *працівникам музеїв
• * членам спілки художників
• власникам членської картки CIMAM (CIMAM membership card holders)
• власникам індивідуальної чи корпоративної карток «Клубу друзів Арсеналу»
• власникам персонального чи сімейного абонементу Мистецького Арсеналу

Коментарі Вимкнено до Лекція «Від сюрреалізму до соцреалізму: фатальна доля українського театрального авангарду»

Лекція «Модернізм: українська «нова драма» як маркер трансформації свідомості людини ХХ століття»

Тра 07 2019 Published by under

У суботу, 11 травня, о 16:00 продовжуємо курс лекцій з історії українського театру, де разом з театрознавицею та докторкою мистецтвознавства Ганною Веселовською говоримо про феномен українського театру, його історію та сучасний контекст.

На лекції «Модернізм:  українська «нова драма» як маркер трансформації свідомості людини ХХ століття», зокрема, будемо говорити про про модерністські сценічні версії «Украденого щастя» Івана Франка та шукатимемо відповідь на питання: «Чому не пощастило на сцені «Блакитній троянді» Лесі Українки?» Також будемо говорити про те, як театральні перегони модерністів і традиціоналістів вплинули на українську театральну сцену і дізнаємось більше про «нову драму» в Україні та її сценічне втілення у театрі Миколи Садовського та режисурі Леся Курбаса, а також про акторів-кумирів публіки й українське кабаре.

Лекцію можна відвідати за квитком на Курс лекцій «Український театр: від кози до постдрами» або окремим квитком на лекцію. Квиток можна придбати онлайн.

Вхід безкоштовний (*за умови наявності дійсного посвідчення):
• дітям до 12 років
• *особам з інвалідністю 1-2 групи
• *учасникам та ветеранам АТО
• *працівникам музеїв
• * членам спілки художників
• власникам членської картки CIMAM (CIMAM membership card holders)
• власникам індивідуальної чи корпоративної карток «Клубу друзів Арсеналу»
• власникам персонального чи сімейного абонементу Мистецького Арсеналу

Коментарі Вимкнено до Лекція «Модернізм: українська «нова драма» як маркер трансформації свідомості людини ХХ століття»

Документальний перформанс «Літаючий острів»

Кві 16 2019 Published by under

У четвер, 25 квітня, о 19:00 запрошуємо на документальний сайт-специфік перформанс «Літаючий острів», спеціальну подію в межах виставки «Дивовижні історії Криму» від Театральної лабораторії Мистецького арсеналу.  

«За словами уфологів 90-ті роки в Україні відзначились піком свідчень про НЛО. Найчастіше непізнані об’єкти прилітають до диких місць Криму або спостерігають за шахтами і заводами на Донбасі. Це може бути пов’язано з тим, що у Криму «літаючим тарілкам» легше приземлитись непоміченими, а на Донбасі НЛО цікавляться багатьма промисловими об’єктами. Зараз кількість візитів скорочується, а нового піку свідчень про «літаючі тарілки» слід чекати у 2019-2020 роках. Причини такої періодичності не можуть пояснити й самі дослідники.»
Голова київського уфологічного центру Микола Безхмельницин, який нібито спілкувався із прибульцями, стверджує, що НЛО байдуже, до якого регіону летіти: «Вони прилітають туди, де є розлом у земній корі, а там, у свою чергу, – земна енергія, яка необхідна для підживлення. За моїми даними, над Києвом щодня висять 12-15 тарілок», – відмічає Безхмельницин.

«Літаючий острів» – це перформанс, створений на основі особистих історій переселенців із Криму. Перформанс влаштовує непередбачувану та невпорядковану подорож півостровом Крим разом із людьми, у яких є особисте ставлення до цієї місцевості та її мешканців. Шар за шаром знімається нагромадження суспільних думок, культурних кодів, історичної брехні та історичної правди, етнічних особливостей, вікових упереджень та приватних одкровень. Залишається унікальне географічне розташування, міцний чуттєвий зв’язок, гори і море, які були і будуть.
У перформансі використовуються інтерв’ю Аліма Алієва, Галини Джикаєвої, Ахтема Чийгоза, Павла Казаріна, Марії Суляліної, Євгена Черникова, Анни Алєксєєвої, Миколи Лапунова, Ільяса Сахтари, Георгія Стуруа.

Перформанс відбудеться у просторі інсталяції Марії Куліковської «Зоряний пил» на виставці «Дивовижні історії Криму»
Натхненням для роботи стала інсталяція Krolikowski art «Future is Out There 2».

Саунд дизайн: Олеся Оникієнко
Режисер: Павло Юров
Асистентка режисера: Марія Ворончук
Художник: Федір Александрович
Кураторка: Анастасія Гайшенець

 Вхід за квитком на виставку «Дивовижні історії Криму»

Коментарі Вимкнено до Документальний перформанс «Літаючий острів»

Лекція «Естетика, революційність та бізнес-модель Театру корифеїв: династія Тобілевичів, Марія Заньковецька – femme fatаle, українські актори на французькій сцені (друга пол. ХІХ – поч. ХХ ст.)»

Кві 15 2019 Published by under

У суботу, 20 квітня, о 16:00 продовжуємо курс лекцій з історії українського театру, де разом з театрознавицею та докторкою мистецтвознавства Ганною Веселовською говоримо про феномен українського театру, його історію та сучасний контекст.

На лекції «Естетика, революційність та бізнес-модель Театру корифеїв: династія Тобілевичів, Марія Заньковецька – femme fatаle, українські актори на французькій сцені (друга пол. ХІХ – поч. ХХ ст.)» будемо говорити про феномен Театру корифеїв, професіоналізацію театральної справи, формування національного музично-драматичного театру, як головної естетичної форми українського театру ХІХ ст, а також про українізацію культурного простору через театральну справу та столичну моду на український театр у кінці ХІХ століття. 

Вхід за квитком на Курс лекцій або за квитком до Мистецького арсеналу.

Коментарі Вимкнено до Лекція «Естетика, революційність та бізнес-модель Театру корифеїв: династія Тобілевичів, Марія Заньковецька – femme fatаle, українські актори на французькій сцені (друга пол. ХІХ – поч. ХХ ст.)»

Лекція «Іван Котляревський та масонська ложа у Полтаві: умиротворення та екстатизм театральних класиків-романтиків» (перша пол. ХІХ ст.)

Кві 03 2019 Published by under

У суботу, 6 квітня, о 16:00 продовжуємо курс лекцій з історії українського театру, де разом з театрознавицею та докторкою мистецтвознавства Ганною Веселовською говоримо про феномен українського театру, його історію та сучасний контекст.

Першу половину ХІХ століття пов’язують із започаткуванням нової української драматургії. Театр стає територією культурного просвітництва і вишуканих розваг. Українська інтелектуальна еліта починає замислюватися над місією театру. Іван Котляревський та Григорій Квітка-Основ’яненко розмірковують над роллю театрального мистецтва у суспільстві. На лекції «Іван Котляревський та масонська ложа у Полтаві: умиротворення та екстатизм театральних класиків-романтиків» (перша пол. ХІХ ст.) будемо говорити про театральних класиків-романтиків, просвітницьку місію театру у розумінні Івана Котляревського та Григорія Квітки-Основ’яненка, Полтавську масонську ложу й Полтавський вільний театр, харківські театральні сезони та багато іншого.

Вартість квитка на курс лекцій «Український театр: від кози до постдрами» – 500 грн. Квиток на курс лекцій можна придбати online або у касі Мистецького арсеналу до 6 квітня. Окремі лекції можна також відвідати за вхідним квитком до Мистецького арсеналу.

Коментарі Вимкнено до Лекція «Іван Котляревський та масонська ложа у Полтаві: умиротворення та екстатизм театральних класиків-романтиків» (перша пол. ХІХ ст.)

Світ чуттєвих речей в картинах барокового театру: містерія, інтермедія, міракль, мораліте

Бер 18 2019 Published by under

У суботу, 23 березня, о 16:00 продовжуємо курс лекцій з історії українського театру, де разом з театрознавицею та докторкою мистецтвознавства Ганною Веселовською говоритимемо про феномен українського театру, його історію та сучасний контекст.

Чи було у бароковому театрі страшно? Чи було в бароковому театрі весело?

Дидактичні та релігійні змісти вистав шкільного театру Києво-Могилянської академії, театр і козаки та гетьмани, музичне оформлення, вокальні й танцювальні номери, інтермедія в театрі та багато іншого у другій лекції «Музичне оформлення, вокальні й танцювальні номери. Інтермедія в шкільному театрі»

Вартість квитка на курс лекцій «Український театр: від кози до постдрами» – 500 грн. Квиток на курс лекцій можна придбати online або у касі Мистецького арсеналу до 6 квітня. Окремі лекції можна також відвідати за вхідним квитком до Мистецького арсеналу.

Коментарі Вимкнено до Світ чуттєвих речей в картинах барокового театру: містерія, інтермедія, міракль, мораліте

Лекція «Ритуальний пратеатр: архаїчні, сакральні, символічні першоджерела української театральної культури

Бер 06 2019 Published by under

У суботу, 9 березня, о 16:00 розпочинаємо курс лекцій з історії українського театру, де разом з театрознавицею та докторкою мистецтвознавства Ганною Веселовською говоритимемо про феномен українського театру, його історію та сучасний контекст.

Якими були першоджерела української театральної культури? Як поєднувались геометрія простору, зооморфні та антропоморфні образи-маски (коза, Маланка, дід, баба), рухи, пластика, жести? Хто такі скоморохи і для чого українцям вертеп? – відповіді на зі запитання на першій лекції «Ритуальний пратеатр: архаїчні, сакральні, символічні першоджерела української театральної культури (від архаїчних часів до ХVII ст.)».

Вартість квитка на курс лекцій «Український театр: від кози до постдрами» – 500 грн. Квиток на курс лекцій можна придбати online або у касі Мистецького арсеналу до 6 квітня. Окремі лекції можна також відвідати за вхідним квитком до Мистецького арсеналу.

Коментарі Вимкнено до Лекція «Ритуальний пратеатр: архаїчні, сакральні, символічні першоджерела української театральної культури