Онлайн-баркемп «ON/OFF: створюючи нову нормальність»Лабораторії

Онлайн-баркемп «ON/OFF: створюючи нову нормальність»

Гете-Інститут в Україні, Книжковий Арсенал і Франкфуртський книжковий ярмарок реалізували онлайн-баркемп «ON/OFF: створюючи нову нормальність».

Книжкова та креативна індустрія між онлайном та офлайном.

Книжкові ярмарки та фестивалі скасовано, а професійні зустрічі у книжковій сфері не можуть відбуватися через пандемію Covid-19. Щоб заповнити цю прогалину, Goethe-Institut в Україні ініціював перший онлайн-баркемп «ON/OFF: створюючи нову нормальність». Він реалізується у співпраці Книжкового Арсеналу, Франкфуртського книжкового ярмарку та Goethe-Institut в Україні, за підтримки Федерального міністерства закордонних справ Німеччини.

Баркемп — це інтенсивна подія, яка залучила фахівців книжкової індустрії з України, Німеччини, Грузії, Франції, Швейцарії,  Білорусі та Балтійських країн до спілкування та обговорення питань, що стосуються ярмарків/фестивалів, книжкової промоції та візуального сторітелінгу, як в онлайні, так і в офлайні.

Форма конференції. Баркемп відбувся в онлайн-форматі 20 серпня 2020 року. За десять днів до початку запрацювали чат-канали для обговорення, щоб учасники та спікери мали змогу поспілкуватися щодо тем і наповнення баркемпу. Учасники — не просто глядачі, вони — активні творці!
Робоча мова баркемпу — англійська.

Як це було 👇

 
Баркемп зосередився на трьох викликах створення нової нормальності:

  • Ярмарки та фестивалі
  • Маркетингові інструменти для видавців
  • Візуальний сторітелінг

Ці три теми — головні треки Баркемпу. Поміж цим було достатньо часу на неформальне спілкування та обмін досвідом. Спікери з Німеччини та України говорилина такі теми, як віртуальні книжкові стенди, онлайн/офлайн-моделі книжкових ярмарків і конкурси найкращого книжкового дизайну.

🟣 Спікери/ки треку «Ярмарки та фестивалі»:

Слот «Frankfurter Buchmesse 2020 — Онлайн/офлайн модель найбільшого книжково-медійного ярмарку в світі» — Гендрик Гелліґе

Гендрик — директор секції візуальної культури та дитячих книжок на Frankfurter Buchmesse. Він відповідає за стратегію, розвиток бізнесу та кураторство.
Його досвід: редактор / арт-директор книжок про візуальну культуру в Gestalten; редактор дитячих книжок серії Kleine Gestalten; викладач ілюстрації та вільного графічного дизайну. Проводить майстер-класи та дискусії про редагування / пошук джерел фінансування / візуальний сторітелінг.

Слот «Онлайн/офлайн модель успішного місцевого книжкового ярмарку» — Бенджамін Кін

Бунтівник, івент-менеджер, продюсер, режисер і консультант сфери організації заходів. Це все — лише мала частина того, що можна розповісти про Бенджаміна Кіна. Його територія — рок-концерти, фестивалі коміксів й фентезі, книжкові ярмарки та благодійні заходи. Він керує двома фондами й активно бореться за захист довкілля, рослин і тварин, консультує одну з найбільших роздрібних компаній Німеччини у сфері організації заходів, маркетингу, SMM і сталого розвитку.

Слот «Фестивалі в Україні» — Софія Челяк, Юлія Козловець

Софія Челяк — культурна менеджерка, перекладачка з чеської мови. З 2016 року працює програмною директоркою Львівського міжнародного BookForum. Була співорганізаторкою українських стендів на Вільнюському книжковому ярмарку та Паризькому книжковому салоні. Координаторка поетичної платформи Vesopolis в Україні, що фінансується Creative Europe. У 2018 році була нагороджена премією «Найкращий культурний менеджер міста Львова – 2018».

Юлія Козловець — координаторка Міжнародного фестивалю «Книжковий Арсенал», кураторка Програми для дітей та підлітків. Співзасновниця книгарні Chulan та Крокуй! KyivLab. Кураторка дитячої програми Книжкового Арсеналу з 2012 року. З 2019 року — координаторка Міжнародного фестивалю «Книжковий Арсенал».

🟣 Спікери/ки треку  «Маркетингові інструменти для видавців»

Слот «Віртуальний стенд видавничої групи OETINGER» — Тіло Шмід

Тіло Шмід працює керівником відділу маркетингу та продажу видавничої групи Oetinger з 2015 року. Він вивчав бізнес-адміністрування в Академії управління й економіки в Мюнхені, фокусуючись на корпоративному управлінні й організації. Він кваліфікований бізнес-тренер, а також проєктний менеджер та продукт-менеджер у сфері книговидання. За свою кар’єру він попрацював на компанії Heinrich Hugendubel і MairDumont, а також був ключовим менеджером співпраці та продажу видавництва Carlsen Verlag.

Слот «Книжкові заходи та промо» — Роланд Ґроссе Гольтфорт

Роланд Ґроссе Гольтфорт  — генеральний директор агенції PR і маркетингу Literaturtest та спікер робочої групи з розвитку цифрових інструментів у німецькій асоціації видавців Börsenverein. У послугах піару та маркетингу, які надає агенція, контент поєднано з комунікаціями, щоб забезпечити якнайкращу видимість для продуктів клієнта. З 2016 року Literaturtest також проводить щорічну конференцію future!publish. До заснування Literaturtest Роланд Ґроссе Гольтфорт працював у сферах видавництва та торгівлі книжками. За освітою — магістр філософії.

Слот «Виклики для видавців» —  Олена Семенюк, Ірина Батуревич

Олена Семенюк працює у відділі маркетингу та комунікацій «Видавництва Старого Лева» (Львів,Україна). Її напрям – робота з соціальними мережами та новими медіа. Допомагає збільшувати лояльність користувачів до бренду та знаходити людям їхню справжню любов – книжки.

Ірина Батуревич – співзасновниця громадської організації та медіапроєкту «Читомо», керівниця аналітичного відділу Українського інституту книги, оглядачка книжкових ринків. Співорганізаторка дослідження Ukrainian Reading and Publishing Data 2018, раніше — викладачка кафедри видавничої справи та редагування Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка. 

🟣Спікери/ки треку «Ілюстрації та книжковий дизайн»

Слот «Наша пристрасть — ілюстрація! Шлях до успіху для ілюстраторів та фахівців анімаційного дизайну» — Світлана Якель

Світлана Якель — генеральна директорка агенції ілюстраторів й анімаційних дизайнерів Kombinarotweiß. Вона донька кравчині та друкаря з великого німецького видавництва, тож виросла в оточенні журналів. Таким чином перехід зі сфери моди у сферу виготовлення зображень та купівлі творів мистецтва видався досить природним кроком. Попрацювавши в Saatchi&Saatchi та Publicis, Світлана, уродженка міста Дармштадт, стала співзасновницею франкфуртської агенції фотографії й ілюстрації Kombinatrotweiss. У 2015 році агентство повністю перейшло до Світлани та зосередилось на ілюстрації.

Слот «The Best Book Design Contest» — Катаріна Гессе, Дана Павличко

Катарина Гессе працює з різними функціями з «найкрасивішим» продуктом у світі з 1998 року, як продавчиня книг, організаційна менеджерка у медіакампусі Франкфурту, центральному навчальному інституті книжкової галузі Німеччини та як керуюча директорка видавництва е-Lectra, яке випускає виключно електронні книги. З 2013 року є виконавчою менеджеркою Stiftung Buchkunst (Німецький книжковий фонд), що базується у Франкфурті та Лейпцигу. Stiftung Buchkunst відповідає за конкурси: Найкращий німецький книжковий дизайн та, починаючи з 1991 року, найунікальніший у світі міжнародний конкурс книжкового мистецтва: Найкращий книжковий дизайн у світі.

Дана Павличко — директорка видавництва «Основи». В лондонському Кінгс-коледжі захистила диплом магістра державного управління.  Дана співзасновниця інформаційної кампанії «Голосуй!», метою якої є залучення молоді до виборів, а також є  співорганізаторкою конкурсу Ukrainian Young Book Design Awards.

Слот «Візуальний сторітелінг» — Юлія Бернхард

Юлія — фриланс-ілюстраторка й художниця, що створює комікси, лауреатка премії Max& Moritz 2020 року за найкращий дебютний комікс у Німеччині. Її роботи публікувалися зокрема в таких виданнях як The New Yorker, Popular Science, Outside Magazine, The Nib і The Lily. Її дебютний комікс „Wie gut dass wir darüber geredet haben“ («Як добре, що ми про це поговорили») 2019 року опублікувало видавництво Avant Verlag. Також Юлія викладає ілюстрацію та малювання коміксів у Вищій школі Майнца та Вільній мистецькій академії у Франкфурті.


Родзинка баркемпу. Подією-завершенням став ексклюзивний перформанс за участі Сергія Жадана (Україна), Володимира Камінера (Німеччина) та Юрія Гуржи (Німеччина) для учасників баркемпу. Вони виконають нові тексти про кризу, спричинену коронавірусом, поєднавши їх із музикою.

Яким був перформанс👇

 

Технічні партнери заходу: Digitizing.SpaceCosmonova, Zinteco

Олеся Островська-Люта, директорка Мистецького арсеналу: «Нам довелося перенести Х Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» на наступний рік, тому що ми добре розуміли — провести таку масштабну й атмосферну подію в онлайні неможливо. Проте наша команда продовжує знаходити можливості підтримати спільноту онлайновими заходами. Заходами, які здизайновані спеціально для дистанційного залучення та які несуть практичну користь їх учасникам».

Беате Кьолер, директорка Goethe-Institut в Україні, наголошує: «Підтримка видавців, бібліотекарів та ілюстраторів — одна з найважливіших цілей Гете-Інституту в Україні. Застосувавши формат онлайн-баркемпу, ми хочемо спробувати дещо нове: як створити онлайн-конференцію, в якій учасники можуть самі формувати її наповнення? Ми хочемо поекспериментувати із цим».

Тобіас Фосс, віце-президент із міжнародних ринків Франкфуртського книжкового ярмарку: «Книжковий Арсенал є нашим головним партнером, і нам дуже прикро, що ми не змогли бути представлені на спільному німецькому стенді в Києві. Тому ми ще більше раді, що можемо організувати професійний обмін між німецькими та українськими експертами, залишивши достатньо простору для особистого спілкування та обміну досвідом».


Додаткова інформація

Міжнародний фестиваль «Книжковий Арсенал» — щорічний проєкт Мистецького арсеналу. Це інтелектуальна подія України, де розвиваються і взаємодіють книжкова, літературна, візуальна, музична та театральна сцени, поєднуючись у спільних актуальних та інноваційних проєктах. Щороку в програмі фестивалю порушуються і осмислюються вагомі питання буття людини, а також суспільства і культури, спонукаючи до проактивної позиції учасників і відвідувачів.

Goethe-Institut є культурною інституцією Федеративної Республіки Німеччина, що діє у всьому світі. Він сприяє вивченню німецької мови за кордоном та заохочує міжнародний культурний обмін.

Франкфуртський книжковий ярмарок є найбільшим книжковим ярмарком у світі. Цьогоріч його організатори також постали перед викликом зміни формату події в жовтні.

Онлайн-баркемп «ON/OFF: створюючи нову нормальність» — це партисипативна конференція, в якій учасники можуть самі формувати програму. Він пропонує великий простір для обміну досвідом і спілкування. Це подія про онлайн/офлайн для ярмарків/фестивалів, книжкової промоції та візуального сторітелінгу.

Якщо у вас виникли додаткові запитання:
Марія Шубчик
[email protected] 
Goethe-Institut в Україні

Оксана Щур
[email protected] 
Мистецький арсенал

Проекти