Історія рецепції ключових постатей української літературиЛабораторії

Історія рецепції ключових постатей української літератури

Окремий напрям роботи Літературної лабораторії Мистецького арсеналу – співпраця з вчителями середньої школи. Однією з цілей є ознайомлення педагогів із найновішими тенденціями підходів до вивчення й інтерпретації текстів та біографій письменників. Тож і напрям цей ми назвали «Розуміти літературу».
Одним із перших результатів нашої роботи став лекційний проект «Осмислені і переосмислені». Ми запропонували фаховим літературознавцям не обмежуватися університетською аудиторією – а поділитися знанням з вчителями української літератури. Такий формат передбачає розповіді про маловідомі факти з життя класиків, нові прочитання відомих творів шкільної програми, а також виклад основних тез ключових наукових монографій, необхідних для розуміння постаті кожного із письменників. Це виклад у популярній формі аспектів, за висвітленням яких не завжди встигають підручники.
Кожна із десяти лекцій, які охоплюють шкільний канон літератури від Сковороди до Стуса, є авторською розробкою; вона щоразу унікальна, адже лектор співпрацює з аудиторією, реагує на неї і, відповідно, не обмежується підготовленим текстом, а продовжує свій монолог відповідно до реакції слухачів, рівня їхньої підготовки, запитань та відповідей протягом викладу матеріалу.


Відеозаписи лекцій розміщені у відкритому доступі – а отже, доступні фаховій аудиторії та усім охочим дізнатися нове незалежно від географії та часу доби.

Наші лектори:

Агеєва Віра Павлівна

проф., д. філол. н., викладач НаУКМА, лауреат Національної премії України ім. Т. Г. Шевченка

Семків Ростислав Андрійович

доцент кафедри літературознавства НаУКМА, канд. філол. наук

Сінченко Олексій Дмитрович

доцент кафедри української літератури і компаративістики Київського університету імені Б. Грінченка, канд. філол. наук

Курс відбувся:

17-20 жовтня 2017 року

(у співпраці з Інститутом післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка)

30 жовтня – 3 листопада 2017 року

Проекти