Бельгійський інноваційний vr-театр CREWЛабораторії

Бельгійський інноваційний vr-театр CREW

Яким буде театр майбутнього? Сьогодні, в  digital-епоху театр перетворюється на один із майданчиків для випробовування креативних можливостей сучасних технологій, розробляються футуристичні системи, де поєднуються нові медіа і художні концепції. І мова не лише про те, що можуть запропонувати віртуальні технології театру, а що перформативна практика може запропонувати для індустрії нових технологій.

Театральна лабораторія Мистецького арсеналу "Другий поверх" презентує бельгійський експериментальний колектив СREW, що створює художню реальність на межі театру, науки та нових медіа.
Чи можна фізично прогулятися у минулому або майбутньому? Чи можна потрапити у реальність якої насправді не існує? Чи може митець трансформувати реальність глядача і помістити його всередину образу? Цей новий досвід перенесення глядача всередину реальності фільму/вистави і є темою над якою працює творча команда CREW. За допомогою авторської розробки, що складається з окулярів віртуальної реальності, трекерів і навушників ми можемо досліджувати інший час, інші світи і реальності, знаходячись при цьому у фізичному русі.
Засновник колективу Ерік Йоріс разом з Куртом Ванхутом (Kurt Vanhoutte, Університет Антверпину) і науковцями EDM/University of Hasselt почали досліджувати застосування цифрових технологій в імерсивному театрі. В результаті цієї кооперації була розроблена нова конфігурація C.a.p.e./Computer Assisted Personal Environment. Прем’єра цієї розробки, що радикально змінила взаємодію глядача/учасника з дійством,  відбулася на виставці World Expo у Шанхаї  2010-го року.
У проекті Hands-On Hamlet СREW продовжує експерементувати з мистецькою стороною імерсивних технологій. Амбіції проекту полягають у тому, щоб створити оригінальний візуальний медіум не схожий на кіно або комп’ютерну гру. На думку творців, Гамлет є першим «думаючим» протагоністом на сцені. Його активний погляд на довколишній світ дає поштовх для «гри». Глядач у цьому процесі може бути у ролі свідка, а може відчути середовище зсередини або стати протагоністом. 

CREW − бельгійська творча група заснована 1991-го року в Брюселі Еріком Йорісом (Eric Joris). СREW створює перформативні проекти на перетині науки, live art  і перфомансу. В імерсивних виставах СREW глядач завжди перебуває в середині дійства, випробовуючи інноваційний потенціал інтерактивних технологій. CREW є творчим партнером в мультидисциплінарному дослідницькому консорціумі Dreamspace (фінансується ЄС), що розробляє нові засоби для поєднання живого дійства, відео і комп’ютерних технологій у реальному часі. Компанія експерементує в сфері імерсивного театру і змішаної реальності (mixed-reality) і була першою, що поєднала 360°Omni Directional Video(ODV) and Head-mounted display (HMD) для створення альтернативної реальності.
2000-го року CREW створили перформативне, автоматизоване віртуальне середовище Cave.Натхненником проекту став робочий сцени Пол Антипов (Paul Antipoff). Пол був повністю паралізований внаслідок нещасного випадку. Симбіоз з технологіями зробив можливим його самостійне функціонування у реальності. В імерсії Cave Антипов міг малювати і взаємодіяти з віртуальним актором і глядачами. Досвід, що пропонує CREW, відрізняється від звичних віртуальних імерсій, що базуються на стабільній позиції глядача. Він переживає віртуальну реальність через своє власне тіло, рухається, ходить, біжить. Таке ігрове співвідношення реального часу і записаного матеріалу перетворює глядача в справжнього протагоніста проекту.
СREW неодноразово презентували свої унікальні розробки з використанням гібридних мистецьких форм в найрізноманітніших просторах: на фестивалях перформативного мистецтва, візуального мистецтва, великих масових заходах і наукових конференціях. Цей колектив об’їздив майже всі континенти, включаючи Європу, Китай, Канаду і США.

На запрошення кураторки Театральної Лабораторії Мистецького арсеналу "Другий поверх" Ольги Данилюк творчий колектив вперше відвідав Україну.
Візит СREW став можливим завдяки підтримці Посольства Бельгії в Україні, Провінції Фландрії та Благодійного Фонду Бориса Ложкіна.

Проєкти