Тренінги для музейників

Лис 06 2019 Published by under

До лютневого освітнього фестивалю Мистецький арсенал підготував серію лекцій і тренінгів для музейників. Ці лекції і тренінги мають на меті побудувати платформу для міжмузейної мережі та співпраці, а також для обміну досвідом і напрацюваннями.

Розклад лекцій і тренінгів:
8 листопада – Софія Рябчук, «Діти в музеї».

Під час тренінгу говорили про потреби дитячих аудиторій, світові тренди та способи роботи з дітьми. Авторка і ведуча тренінгу – Софія Рябчук, експертка в сфері культурного розвитку дитини та музейної освіти для дітей, лекторка, перекладачка, мама трьох дітей. Як стипендіатка програм Фулбрайта і Gaude Polonia вивчала дитячі музейні програми у США та Польщі. Ініціаторка Дня неспішного мистецтва в Україні.

22 листопада з 15:00 до 17:00 – Олександр Величко та Микита Кравцов, «Віртуальна музейна колекція».
Автори тренінгу – Олександр Величко, CEO SIMO AR та Микита Кравцов, CEO Школи анімації Pause to Play School показали, як працють з фондовою колекцією Мистецького арсеналу та розказали, навіщо сучасному музею «віртуальна колекція». Говорили більше і про імерсивні інструменти в музейному просторі та квести з доповненою реальністю.

6 грудня 16:00 –  Олексій Болдирєв, «Робота мозку». Ви знаєте, як наш мозок сприймає мистецтво? А як активує емоції, які ми отримуємо під час знайомства з мистецькими творами? У розмові з Олексієм Болдирєвим шукали відповіді на ці запитання, а також дізналися всі інші відповіді на питання про мозок, що цікавили учасників зустрічі.
Олексій Болдирєв — нейробіолог і науковий співробітник Інституту фізіології ім. О. Богомольця НАН України, науковий редактор порталу «Моя наука».

20 грудня 15:00 – Валерія Карпань та Марина Хрипун, «Інклюзивний музей». Продовжують серію тренінгів та лекцій для музейників кураторки і художниці, які об’єдналися в результаті спільних досліджень та роботи з інклюзивними проектами, партисипативним мистецтвом та культурною освітою. На лекції Валерія і Марина розказали про доступність культурних інституцій і проектів і про те, чи можливо створити інклюзивний і доступний музей.

17 січня – Оксана Шпортько «Як працювати з дитячою аудиторією та не перегоріти. Збереження внутрішнього ресурсу».

Коментарі Вимкнено до Тренінги для музейників

Воркшоп: «Ресурси для мистецтва: як розуміти економіку»

Січ 11 2019 Published by under

Культура і мистецтво завжди функціонують у певній економічній рамці. Безліч деталей залежить від загальної економічної ситуації, від фінансових правил, від оподаткування і способу роботи інституцій. Усе це прямо впливає на функціонування кожного проекту, на діяльність кожного менеджера, автора, художника. Але як розуміти цю загальну економічну рамку? Як навчитися бути її спроможним «користувачем» і як її змінювати, якщо вона обмежує, а не заохочує творчість? Які при цьому постають етичні і практичні питання?

Ми запросили фахівців у сфері економіки та менеджменту відповісти на ці питання та розповісти, як працює економіка.

Як працює економіка країни: бюджет, валюта, добробут людей.

Що таке ВВП? Які державні інституції відповідають за роботу економіки? Що таке фіскальна політика? Як наші кошти надходять до бюджету та на що вони витрачаються? Що таке платіжний баланс? Як відбувається рух валютних коштів? Чи може культура приносити гроші до бюджету? Про це та про державний борг, тіньову економіку і статистичні данні розповідає заступниця директора Центру економічної стратегії Марія Репко. 

Інституції. Як вони працюють.

Які бувають типи інституцій та яким може бути їхнє фінансування? У чому різниця між проектними та інституційними грантами, спонсорством та благодійництвом? Хто може приймати благодійництво та чим може бути вигідне спонсорство? У чому полягає важливість паспорту бюджетної програми? Про це, а також про пастки благодійництва, податки державного підприємства, правило “чотирьох відсотків” та типи відповідальності розповідає заступниця генерального директора «Мистецького арсеналу» з розвитку Соломія Боршош. 

Фінансування культурного проекту: дизайн, бюджетування та звітність.

Наскільки важлива концепція проекту? Скільки потрібно грошей для його реалізації? Чому не можна економити на виконавчому директорі? Як працювати з бюджетами? Чому важливо не забувати про фінансові втрати? Чи можна прорахувати страхування ризиків? На якому етапі найкраще залучати інвесторів? Про це, а також про оплату гонорарів та важливість промо розповідає директорка з маркетингу і PR FILM.UA Поліна Толмачева. 

Як відбувається фінансування культурних проектів? Чому грант ‒ це не панацея, а можливості та відповідальність? Як написання проектної заявки може стати можливістю сформувати чітку концепцію та етапи роботи? Чому важливо описувати свій проект у розрізі можливих політичних, соціальних, економічних змін? Чому важливими є партнерства та підтримування контакту з грантодавцями? Про це, а також про поєднання різних джерел фінансування, вимоги до звітності та чому потрібно записувати усі витрати розповідає менеджерка проектів «Мистецького арсеналу» Анна Погрібна. 

Як окрема особа стає суб’єктом економіки: договори, винагорода за працю, податки та соціальні внески.

Якими можуть бути відносини із замовником проекту чи установою? Яка різниця між трудовими та договірними формами відносин? Що краще для малого та середнього бізнесу: працювати з найманими працівниками чи на договірних умовах? Як здійснюється оподаткування діяльності? Хто такі платники податків та податкові агенти? Для чого ФОПи платять ЄСВ? Як стати суб’єктом підприємницької діяльності? Про це, а також про регулювання оплати праці та структуру договорів розповідає керівниця проекту «Підтримка Реанімаційного Пакету Реформ» Наталія Євченко.

Коментарі Вимкнено до Воркшоп: «Ресурси для мистецтва: як розуміти економіку»

Картка вчителя

Чер 19 2018 Published by under

Картка вчителя є «перепусткою» до клубу вчителів, організованого Мистецьким арсеналом. Його учасники мають право безкоштовно відвідувати різноманітні заходи, організовані відділом освітніх програм саме для вчителів середньої школи – лекції, дискусії, воркшопи та курси. Картка вчителя також надає право на пільговий вхід на всі виставки Мистецького арсеналу.

 

 

 

Коментарі Вимкнено до Картка вчителя

Освітня програма для вчителів. «Від враження до розуміння»

Чер 15 2018 Published by under

Мистецький арсенал і Київський міський будинок учителя запрошують вчителів взяти участь у програмі «Від враження до розуміння».

Мета програми – поділитись знаннями про сучасні культурні процеси та спільно створити нові інструменти, які стануть у нагоді вчителю для реалізації творчих ідей. Ми прагнемо ознайомити вчителів із процесами, що відбуваються у сучасній культурі, з різних перспектив (візуальне мистецтво, література, театр, музика), поділитися досвідом інтегрування мистецтва до класичної шкільної програми, створити платформу для накопичення та розвитку викладацького потенціалу.
Учасники спілкуватимуться із фахівцями в галузі створення освітніх і культурних ініціатив, музейниками, культурологами й фахівцями з проектної діяльності. Під час теоретичних і практичних занять вони отримають корисну практичну інформацію, яка допоможе у їхній щоденній роботі. 

Програма «Від враження до розуміння» – це початок створення комунікаційного простору для взаємодії та обміну досвідом, який зацікавить широке коло фахівців у сфері освіти та науки, культури та музейної справи, представників соціальної сфери, громадських організацій та ініціатив. У цьому проекті Мистецький Арсенал та Будинок учителя виступатимуть як медіатори між експертами, фахівцями і професійною педагогічною спільнотою, знайомитимуть вчителів із важливими культурними і суспільними явищами, їхніми причинами і траєкторіями. 

Програма включає: 
– формування групи активних прогресивних вчителів, які на систематичній основі братимуть участь у даній програмі;
– багато практичної роботи, спрямованої на генерування ідей та закріплення нових технік/методик викладання;
– організацію зустрічей групи з фахівцями різних підрозділів Мистецького Арсеналу та зі спікерами та провідними фахівцями у сфері освіти, науки та культури (наприклад, зустріч із письменником у рамках діяльності Літературної лабораторії, зустріч із куратором або художником у рамках діяльності Лабораторії сучасного мистецтва);
– проведення підсумкових тематичних обговорень за участю вчителів групи (після кожної зустрічі зі спікерами) з метою застосування цікавих практик, вдосконалення та збагачення методики викладання;
– створення «чудо-папки» з особистими напрацювання та ідеями;
– підбиття підсумків програми – анкетування, дослідження, ознайомлення з практичними результатами.

Програма розділена на  тематичні блоки:
БЛОК 1 Лабораторна робота
У ньому ми поговоримо про те, як можна поєднувати знайомство з мистецтвом і культурою та вивчення шкільних предметів. Літературна та театральна лабораторії й освітній відділ Мистецького арсеналу поділяться своїм досвідом із опрацювання складних мистецьких тем та «упаковування» їх у прості й зрозумілі заняття.

БЛОК 2 Гуманітарії та наука
Розповімо про успішні практики залучення знань із різних галузей для глибшого розуміння проблеми. Чому гуманітаріям потрібні точні науки? Як заглиблення у мистецтво допомагає вчити різні предмети? Своїм досвідом із учасниками програми поділяться працівники музейного та освітнього відділів Мистецького Арсеналу, реставратори, археологи та інші фахівці.

БЛОК 3 Створення проектів 
Спираючись на досвід роботи Мистецького Арсеналу, поговоримо про створення освітніх і культурних проектів і програм. Як проектна діяльність може допомогти вчителю у повсякденній роботі? Якими є найефективніші способи спілкування з дітьми різного віку про культуру і як адаптувати для них контент, створений для дорослих? Чому культурні інституції та школа можуть повчитися один в одного та як можуть взаємодіяти? Учасники блоку – проекти “Арсенал Ідей”, “Від враження до розуміння”, керівники інших проектів Мистецького Арсеналу.

БЛОК 4 Шкільні проекти 
Чому залучення дітей до соціальних і культурно важливих проектів змінює їхнє ставлення до себе, оточення, предмету? Як збудувати місток від параграфів у підручнику до реального життя? Учасники програми дізнаються про досвід освітнього Арсеналу Ідей, американського освітнього проекту SparkLab, благодійного фонду “Мистецький Арсенал”, дитячі ініціативи та роботу курсу “Проектознавство для підлітків”.

БЛОК 5 Інклюзія та мистецтво 
Цей блок присвячений інклюзії в школі. Досвідчені тренери з організації Inclusive Friendly поділяться важливими знаннями про інтегрування дітей з особливими потребами до шкільного життя, розкажуть, як можна передавати ці знання школярам за допомогою залучення їх до спільної творчості. 

По завершенні проекту учасники мають презентувати власні напрацювання у вигляді проектів. На фінальній конференції усі представлять свої проекти й зможуть обговорити їх із потенційними партнерами. Також учасники отримають сертифікати про успішне завершення курсу. 

Результатом навчання стануть: 
– стимулювання творчого потенціалу педагогів;
– розвиток креативного та інноваційного підходу до викладання;
– сформоване портфоліо з особистими напрацюваннями, ідеями та проектами для використання у подальшій роботі;
– наявність контактів у культурній спільноті (з митцями, письменниками, арт-менеджерами) і між собою.

Проект триватиме з жовтня по березень 2017-18 навчального року. Участь у проекті – безкоштовна.
Реєстрація триватиме з 11 вересня до завершення формування групи. Курс є довготривалим та не розрахований на разове залучення. 

Графік занять:
БЛОК 1 Лабораторна робота
12 жовтня 2017 року, 16:00
в рамках Фестивалю молодих українських художників

БЛОК 2 Гуманітарії та наука
16 листопада 2017 року, 16:00
У рамках виставки «Уявний путівник. Японія»

БЛОК 3 Створення проектів 
14 грудня 2017 року, 16:00
У рамках виставки «БОЙЧУКІЗМ. Проект «великого стилю»

БЛОК 4 Шкільні проекти 
15 березня 2018 року, 16:00
у рамках виставки «FLASHBACK. УКРАЇНСЬКЕ МЕДІА-МИСТЕЦТВО 1990-х.»

БЛОК 5 Інклюзія та мистецтво 
5 квітня 2018 року, 16:00
У рамках виставки «FLASHBACK. УКРАЇНСЬКЕ МЕДІА-МИСТЕЦТВО 1990-х.»

Коментарі Вимкнено до Освітня програма для вчителів. «Від враження до розуміння»