Музейні рефлексії
Мистецький арсенал започаткував серію зустрічей «Музейні рефлексії» серед музейних працівників, присвячену темам освіти в музеях та інструментам взаємодії з різними аудиторіями.
Музейні рефлексії — зустрічі-обговорення актуальних питань у роботі з музейними аудиторіями. На зустрічах насамперед актуалізуються теми музейної освіти та комунікацій. Музейні рефлексії — майданчик для осмислення, обміну враженнями з колегами та неформального спілкування.
Першою темою музейних рефлексій стала «Робота українських музеїв у часи пандемії», а саме: що змінилося і які досвіди ми здобули; які виникли формати, що з них прижилося, а що не спрацювало; як в часи пандемії виглядає музейна освіта; хто такі онлайн-відвідувачі та як ми їх шукаємо, ангажуємо і рахуємо.
Другою темою була «Музейна освіта поза музеєм», де обговорювалися такі теми: як вийти за межі музею з освітнім проєктом та залишитися музеєм; сторітейлінг в освіті: як знайти унікальну музейну історію та перетворити її на освітній проєкт; як обрати влучну форму для музейного освітнього проєкту; шлях освітнього музейного проєкту від ідеї до реалізації.
Третя тема «Інклюзія в музеї: як освітні програми роблять музей доступнішим» зачепила питання безбар’єрності в різних проявах: що таке інклюзивна освіта і як з цим працювати в музеї; можливості, партнерства та досвід співпраці: де шукати експертів з інклюзивної освіти та як створювати партнерські проєкти з громадськими організаціями; сталі проєкти та пошук аудиторії: як працювати з різною аудиторією та створювати довгострокові інклюзивні проєкти; доступне мистецтво та простір: як адаптувати візуальне мистецтво до потреб людей з інвалідністю та зробити музей безпечним для відвідування.
Крайня тема рефлексій «Музейна освіта під час війни» дала змогу разом відрефлексувати складний досвід сьогодення, осягнути руйнівні наслідки війни для освіти; спробувати знайти нові шляхи та рішення того, як музею говорити про війну та чи може освіта стати майданчиком для цієї розмови; визначити як змінилися формати взаємодії та чи можливо зберегти зв’язок із своєю аудиторію у воєнний час; переосмислити що робити з імперською та радянською спадщиною в музейних колекціях та як говорити про неї через освіту.