Поптранс. Дистанційне баченняЛабораторії

Поптранс. Дистанційне бачення

Часто спонтанна та несвідома, несерйозна та іноді провокативна, але візуально приваблива неформальна художня сцена Ужгорода досі не досліджена та не описана історією мистецтва. 

Артгрупа «Поптранс» (популярна трансформація) була створена у 1996 році в Ужгороді як спротив консервативному мистецькому осередку. Учасники групи бажали незалежного висловлювання, а тому у своїй практиці переосмислювали питання свободи творчості та масової культури. У роботах «Поптрансу» поєднуються естетика поп-арту, концептуальний підхід та іронічна рефлексія повсякденності пострадянського контексту Закарпаття. Мистецьке угрупування було засноване художниками Павлом Ковачем, Вадимом Харабаруком, Андрієм Стегурою, Робертом Саллером та Петром Пензлем. Пізніше до складу увійшли Наташа Шевченко та Віктор Покиданець, в той час як Петро Пензель залишив колектив.

У проєкті «Поптранс. Дистанційне бачення. Мистецькі практики Ужгорода 90-х—00-х» у Малій Галереї Мистецького арсеналу представлені колективні й індивідуальні практики основних учасників артгрупи — живопис, тексти, самвидави, відеодокументація виставок та перформансів, а також фотографії з архівів художників. 

Учасники та учасниці виставки: Вадим Харабарук, Роберт Саллер, Павло Ковач старший, Наталія Шевченко, Андрій Стегура, Марсель Онисько та інші. 
Кураторка проєкту: Катерина Тихоненко.

Виставка триватиме до 5 травня 2019 року.

_______________________________________________________________________________________________________________________

У межах проєкту був підготовлений онлайн-збірник «Неформальне мистецтво Ужгорода 90-х». Збірник містить унікальний архівний матеріал, аналітичні статті й інтерв’ю з художниками(цями) групи «Поптранс». Презентація видання відбулася 24 лютого 2021 року на платформі Zoom.

Онлайн-збірник «Неформальне мистецтво Ужгорода 90-х» можна завантажити у форматі PDF або прочитати у нас на сайті (дивіться галерею внизу сторінки). 

Авторки-упорядниці: Катерина Тихоненко, Анастасія Олексій.
Наукове радагування: Оксана Баршинова, Олександр Соловйов. 
Літературне редагування: Дарія Пугач.
Коректура: Дмитро Козак.
Дизайн і верстка: Алла Сорочан.
Фото експозиції: Олександр Попенко. 

Проєкти