fbpx

ШВИДКОРОЗЧИННИЙ ЧАСВиставки

Назва

ШВИДКОРОЗЧИННИЙ ЧАС

Упорядниці каталогу

Анна Погрібна, Соломія Савчук

Тексти

Пьотр Армяновський, Олена Афанасьєва, Юлія Ваганова, Лія Достлєва та Андрій Достлєв, Анатолій Звіжинський, Гамлет Зіньківський, Георгій Касьянов, Влодко Кауфман, Макс Ковальчук, Ростислав Катерлін, Юрко Кох та Ольга Погрібна-Кох, Тетяна Павлова, Сергій Петлюк, Юлія Полуніна-Бут, Ігор Подольчак, Надія Пригодич, Катерина Тихоненко, Krolikowski Art

Вступні тексти про міста

Віра Балдинюк

Дизайн та верстка

Ірина Костишина

Літературне редагування

Віра Балдинюк, Ірина Данченко, Оксана Щур

Коректура

Лариса Мінченко

Переклад

Христина Кузьмич, Юстина Кравчук, Ніна Тараруєва

Редагування перекладів

Рейчел МакВей

Фотографії експозиції

Максим Білоусов, Євген Нікіфоров, Богдан Пошивайло

Координація друку

Анна Зателепа

Швидкорозчинний час — це метафора принципово нового досвіду, який Україна здобула в 1990-ті. Перші роки незалежності стали часом прискорення, швидких змін та рішень, коли інформація та явища поширювалися так само блискавично, як і зникали. Інформаційний вакуум стихійно заповнювався без жодних фільтрів та бар’єрів і вбирав усе, що потрапляло в його простір. Спраглість до нового й омріяного зростала на тлі навали ерзаців, неякісних замінників і сурогатів, які, втім, надихали й щиро захоплювали, а часом провокували появу унікальних явищ не лише локального масштабу. 

 Наратив виставки складається з історій 9 міст і регіонів України. Група кураторок і кураторів створює певний зріз суспільно-політичного контексту свого міста, фокусуючись на історіях місць, явищ і людей, досліджуючи їхні страхи й мрії в цих історичних умовах. Спогади й інтерпретації створюють крихку тканину реальності, яка дає зрозуміти, що відчувала і як змінювалася людина у вирі 90-х.

Виміри суспільного й особистого доповнюються оптиками різних поколінь художників і художниць. Погляд учасників тогочасних культурних подій існує поряд із голосами тих, хто народилися в 90-ті й сьогодні творять сучасне мистецтво. Такий підхід дозволяє сконструювати більш об’ємний погляд на 90-ті й розширити звичне сприйняття новою етикою — очима дітей подивитися на світ, який будували дорослі.

Замість відповідати на питання «Чим були 90-ті?», куратори та художники будують простір лабораторного експерименту над власною пам’яттю, аби поставити важливе питання: «Що з 90-х залишилися сьогодні в нас?»

Будь-яка подія чи явище не зникають остаточно, не розчиняються безслідно, а осідають у звичках та продовжуються в практиках сьогодення. Згадуючи 90-ті, ми намагаємося зрозуміти характер сучасності. Ми не лише відтворюємо чуттєву історію 90-х, але й аналізуємо, що саме збереглось у нашій пам’яті й стало для нас важливим.

Ася Цісар, Вікторія Бавикіна

ДП «НКММК «Мистецький арсенал», Київ, 2018.

Видання можна придбати в Крамничці Мистецького арсеналу. 

ISBN 978-966-97778-4-3
Видано ДП «НКММК «Мистецький арсенал»
Свідоцтво суб’єкта видавничої справи серія №5843 від 07.12.2017

Віддруковано на приватному підприємстві «Коло»
81200, Львівська обл., м. Дрогобич, вул. Бориславська, 8
Свідоцтво суб’єкта вибавничої справи №498 від 20.06.2001

Мистецький Арсенал
вул. Лаврська, 10-12
Київ, Київська область 01010