Воркшоп: «Ресурси для мистецтва: як розуміти економіку»
Культура і мистецтво завжди функціонують у певній економічній рамці. Безліч деталей залежить від загальної економічної ситуації, від фінансових правил, від оподаткування і способу роботи інституцій. Усе це прямо впливає на функціонування кожного проекту, на діяльність кожного менеджера, автора, художника. Але як розуміти цю загальну економічну рамку? Як навчитися бути її спроможним «користувачем» і як її змінювати, якщо вона обмежує, а не заохочує творчість? Які при цьому постають етичні і практичні питання?
Ми запросили фахівців у сфері економіки та менеджменту відповісти на ці питання та розповісти, як працює економіка.
Як працює економіка країни: бюджет, валюта, добробут людей.
Що таке ВВП? Які державні інституції відповідають за роботу економіки? Що таке фіскальна політика? Як наші кошти надходять до бюджету та на що вони витрачаються? Що таке платіжний баланс? Як відбувається рух валютних коштів? Чи може культура приносити гроші до бюджету? Про це та про державний борг, тіньову економіку і статистичні данні розповідає заступниця директора Центру економічної стратегії Марія Репко.
Інституції. Як вони працюють.
Які бувають типи інституцій та яким може бути їхнє фінансування? У чому різниця між проектними та інституційними грантами, спонсорством та благодійництвом? Хто може приймати благодійництво та чим може бути вигідне спонсорство? У чому полягає важливість паспорту бюджетної програми? Про це, а також про пастки благодійництва, податки державного підприємства, правило “чотирьох відсотків” та типи відповідальності розповідає заступниця генерального директора «Мистецького арсеналу» з розвитку Соломія Боршош.
Фінансування культурного проекту: дизайн, бюджетування та звітність.
Наскільки важлива концепція проекту? Скільки потрібно грошей для його реалізації? Чому не можна економити на виконавчому директорі? Як працювати з бюджетами? Чому важливо не забувати про фінансові втрати? Чи можна прорахувати страхування ризиків? На якому етапі найкраще залучати інвесторів? Про це, а також про оплату гонорарів та важливість промо розповідає директорка з маркетингу і PR FILM.UA Поліна Толмачева.
Як відбувається фінансування культурних проектів? Чому грант ‒ це не панацея, а можливості та відповідальність? Як написання проектної заявки може стати можливістю сформувати чітку концепцію та етапи роботи? Чому важливо описувати свій проект у розрізі можливих політичних, соціальних, економічних змін? Чому важливими є партнерства та підтримування контакту з грантодавцями? Про це, а також про поєднання різних джерел фінансування, вимоги до звітності та чому потрібно записувати усі витрати розповідає менеджерка проектів «Мистецького арсеналу» Анна Погрібна.
Як окрема особа стає суб'єктом економіки: договори, винагорода за працю, податки та соціальні внески.
Якими можуть бути відносини із замовником проекту чи установою? Яка різниця між трудовими та договірними формами відносин? Що краще для малого та середнього бізнесу: працювати з найманими працівниками чи на договірних умовах? Як здійснюється оподаткування діяльності? Хто такі платники податків та податкові агенти? Для чого ФОПи платять ЄСВ? Як стати суб’єктом підприємницької діяльності? Про це, а також про регулювання оплати праці та структуру договорів розповідає керівниця проекту «Підтримка Реанімаційного Пакету Реформ» Наталія Євченко.