• 2796
06.09.17

Освітня програма для вчителів у Мистецькому арcеналі

НКММК “Мистецький арсенал” і Київський міський будинок учителя запрошують вчителів взяти участь у програмі “Від враження до розуміння”.

Мета програми – поділитись знаннями про сучасні культурні процеси та спільно створити нові інструменти, які стануть у нагоді вчителю для реалізації творчих ідей. Ми прагнемо ознайомити вчителів із процесами, що відбуваються у сучасній культурі, з різних перспектив (візуальне мистецтво, література, театр, музика), поділитися досвідом інтегрування мистецтва до класичної шкільної програми, створити платформу для накопичення та розвитку викладацького потенціалу.

Учасники спілкуватимуться із фахівцями в галузі створення освітніх і культурних ініціатив, музейниками, культурологами й фахівцями з проектної діяльності. Під час теоретичних і практичних занять вони отримають корисну практичну інформацію, яка допоможе у їхній щоденній роботі.

Програма “Від враження до розуміння” – це початок створення комунікаційного простору для взаємодії та обміну досвідом, який зацікавить широке коло фахівців у сфері освіти та науки, культури та музейної справи, представників соціальної сфери, громадських організацій та ініціатив. У цьому проекті Мистецький Арсенал та Будинок учителя виступатимуть як медіатори між експертами, фахівцями і професійною педагогічною спільнотою, знайомитимуть вчителів із важливими культурними і суспільними явищами, їхніми причинами і траєкторіями.

 

Програма включає: 

– формування групи активних прогресивних вчителів, які на систематичній основі братимуть участь у даній програмі;

– багато практичної роботи, спрямованої на генерування ідей та закріплення нових технік/методик викладання;

– організацію зустрічей групи з фахівцями різних підрозділів Мистецького Арсеналу та зі спікерами та провідними фахівцями у сфері освіти, науки та культури (наприклад, зустріч із письменником у рамках діяльності Літературної лабораторії, зустріч із куратором або художником у рамках діяльності Лабораторії сучасного мистецтва);

– проведення підсумкових тематичних обговорень за участю вчителів групи (після кожної зустрічі зі спікерами) з метою застосування цікавих практик, вдосконалення та збагачення методики викладання;

– створення “чудо-папки” з особистими напрацювання та ідеями;

– підбиття підсумків програми – анкетування, дослідження, ознайомлення з практичними результатами.

 

Програма розділена на  тематичні блоки:

БЛОК 1 Лабораторна робота

У ньому ми поговоримо про те, як можна поєднувати знайомство з мистецтвом і культурою та вивчення шкільних предметів. Літературна та театральна лабораторії й освітній відділ Мистецького арсеналу поділяться своїм досвідом із опрацювання складних мистецьких тем та «упаковування» їх у прості й зрозумілі заняття.

БЛОК 2 Гуманітарії та наука

Розповімо про успішні практики залучення знань із різних галузей для глибшого розуміння проблеми. Чому гуманітаріям потрібні точні науки? Як заглиблення у мистецтво допомагає вчити різні предмети? Своїм досвідом із учасниками програми поділяться працівники музейного та освітнього відділів Мистецького Арсеналу, реставратори, археологи та інші фахівці.

БЛОК 3 Створення проектів 

Спираючись на досвід роботи Мистецького Арсеналу, поговоримо про створення освітніх і культурних проектів і програм. Як проектна діяльність може допомогти вчителю у повсякденній роботі? Якими є найефективніші способи спілкування з дітьми різного віку про культуру і як адаптувати для них контент, створений для дорослих? Чому культурні інституції та школа можуть повчитися один в одного та як можуть взаємодіяти? Учасники блоку – проекти “Арсенал Ідей”, “Від враження до розуміння”, керівники інших проектів Мистецького Арсеналу.

БЛОК 4 Шкільні проекти 

Чому залучення дітей до соціальних і культурно важливих проектів змінює їхнє ставлення до себе, оточення, предмету? Як збудувати місток від параграфів у підручнику до реального життя? Учасники програми дізнаються про досвід освітнього Арсеналу Ідей, американського освітнього проекту SparkLab, благодійного фонду “Мистецький Арсенал”, дитячі ініціативи та роботу курсу “Проектознавство для підлітків”.

БЛОК 5 Інклюзія та мистецтво 

Цей блок присвячений інклюзії в школі. Досвідчені тренери з організації Inclusive Friendly поділяться важливими знаннями про інтегрування дітей з особливими потребами до шкільного життя, розкажуть, як можна передавати ці знання школярам за допомогою залучення їх до спільної творчості.

 

По завершенні проекту учасники мають презентувати власні напрацювання у вигляді проектів. На фінальній конференції усі представлять свої проекти й зможуть обговорити їх із потенційними партнерами. Також учасники отримають сертифікати про успішне завершення курсу.

 

Результатом навчання стануть: 

– стимулювання творчого потенціалу педагогів;

– розвиток креативного та інноваційного підходу до викладання;

– сформоване портфоліо з особистими напрацюваннями, ідеями та проектами для використання у подальшій роботі;

– наявність контактів у культурній спільноті (з митцями, письменниками, арт-менеджерами) і між собою.

 

Проект триватиме з жовтня по березень 2017-18 навчального року. Участь у проекті – безкоштовна.

Реєстрація триватиме з 11 вересня до завершення формування групи. Курс є довготривалим та не розрахований на разове залучення.

 

Графік занять:

БЛОК 1 Лабораторна робота

12 жовтня 2017 року, 16:00

в рамках фестивалю молодих українських художників

БЛОК 2 Гуманітарії та наука

16 листопада 2017 року, 16:00

У рамках виставки “Уявний путівник. Японія”

БЛОК 3 Створення проектів 

14 грудня 2017 року, 16:00

у рамках виставки, присвяченої мистецтву бойчукістів

БЛОК 4 Шкільні проекти 

1 березня 2018 року, 16:00

БЛОК 5 Інклюзія та мистецтво 

5 квітня 2018 року, 16:00

 

РЕЄСТРАЦІЯ: https://goo.gl/forms/reWldIBvDgzLbnTw1

Ніна Івановська:

ivanovska@artarsenal.gov.ua

+38 067 446 74 49

Марина Кафтан:

kaftan@artarsenal.gov.ua

+380 (66) 212 37 25

 

УВАГА! 

У графіку можливі зміни та доповнення.