Підсумки проєкту «Антитвір-2022»
«Антитвір» — конкурс для підлітків, який зазвичай проходить в межах Міжнародного фестивалю «Книжковий Арсенал», а церемонія нагородження відбувається у просторі Мистецького арсеналу.
У 2022 році ХІ Книжковий Арсенал був скасований через повномасштабну війну Росії проти України, та попри все організатори провели «Антитвір», адже зараз як ніколи підліткам важливо ділитися своїми історіями та переживаннями. Команда отримала гарний фідбек — 106 заявок з неймовірно проникливими та щирими роботами.
Був змінений формат — цього року «Антитвір» став не конкурсом, а проєктом для учнів 8-11 класів, в межах якого було прийнято та опубліковано усі твори (літературні та образотворчі), українською та англійською мовами, які пройшли технічний відбір. Також учасників було запрошено до спеціальної освітньої програми, яка складалася з онлайн-зустрічей та воркшопів для підтримки (зокрема психологічної) та створення спільноти молодих творців і творчинь.
Тема 2022 року — «На порозі». Учасники міркували над:
- вимушеним переселенням;
- руйнуванням одних цінностей та побудовою нових;
- про те, що (які цінності) стає явним на межі зіткнення двох світів;
- що допомагає і заважає нам перемагати — всередині та зовні;
- ділилися тим, як це — бути підлітком і дорослішати в умовах війни.
Більше про тему «Антитвір-2022» можна прочитати тут.
Освітня програма символічно відбулася в дати ХІ Книжкового Арсеналу, який мав тривати з 25 до 29 травня 2022 року, а фінал проєкту — в останній запланований день. Антивори можна переглянути на сайті Книжкового Арсеналу. Усі роботи представлені без редагування організаторів.
Під час освітньої програми:
- 25 травня у Zoom відбулася сесія-знайомство між учасниками проєкту і організаторами, а також лекція «Писати українськість: креативне письмо» від Оксани Лущевської, дитячої письменниці, перекладачки, публіцистки, дослідниці дитячої і підліткової літератури;
- 26 травня у Zoom відбулася модерована розмова «Неможливість як можливість» від Марка Лівіна, сучасного українського письменника та журналіста;
- 27 травня підлітки зустрілися у Zoom заради розмови «Переоцінка цінностей: як у часи змін не втратити себе, але підтримати» та вправ від психологині Діани Житньої-Кебас;
- 28 травня відбувся майстер-клас «Текст, що зачіпає: як працювати з емоціями» у Zoom від Ольги Русіної, авторки книжок для дітей та підлітків, журналістки, перекладачки;
- 29 травня підлітки зустрілися у Zoom заради воркшопу за участю художниці Катерини Бучацької і підсумкової зустрічі, на якій мали змогу поділитися один з одним враженнями і емоціями від освітньої програми.
Ольга Русіна «Текст, що зачіпає: як працювати з емоціями»Оксана Лущевська «Писати українськість: креативне письмо»
Також учасникам та учасницям проєкту було запропоновано записати та надіслати відео, де вони читають улюблене речення зі свого тексту або описують, про що говорить їх малюнок\ілюстрація.
Проєкт отримав фінансову підтримку від:
- Міжнародного фонду допомоги організаціям, що здійснюють свою діяльність у сфері культури й освіти на 2021 рік, ініційованого Федеральним міністерством закордонних справ Федеративної Республіки Німеччина, Goethe-Institut та іншими партнерами;
- Goethe-Institut та Федерального фонду культури Німеччини в межах стипендійної програми надзвичайної допомоги для працівників партнерських організацій та митців і митчинь, які безпосередньо з ними співпрацювали;
- приватних осіб — Джулі Кові, Моллі МакЛоґан, Поли Притули, Сюзан Проктор, Каролін Равенс та Ріми.
Також проєкт отримав інформаційну підтримку від онлайн-медіа про освіту та виховання дітей в Україні «Освіторія».