5-8 липня у Мистецькому Арсеналі відбулася Літня академія для видавців, яку проводить Франкфуртський книжковий ярмарок у партнерстві з НКММК «Мистецький арсенал». Подія об’єднала майже 50 учасників, серед яких, крім менеджерів та дизайнерів українських видавництв, були присутні також 15 гостей із Грузії, Вірменії, Азербайджану, Молдови, Білорусі, Казахстану, Росії.
Програма воркшопу присвячена актуальним тенденціям книговидання у таких напрямах, як: видавнича стратегія, ліцензування, продаж та купівля прав, книжковий дизайн, участь у міжнародних ярмарках.
У перший день семінару Сабіна Шуберт розповіла про маркетинг та формування видавничої стратегії, роботу із цільовою аудиторією кожної книжки; учасники обговорили проблеми книговидання та книгорозповсюдження, актуальні для їхніх країн, та світові тенденції ринку, як-от зростання інтернет-продажів та співввідношення продажів електронних та паперових книжок, переваги нішевих видавництв та величезних корпорацій, програма яких повноцінно охоплює кілька напрямів й різні цільові аудиторії.
Другий день Літньої академії був присвячений авторському праву та ліцензуванню. Ельке Фурман, менеджер із роботи з продажем та купівлею прав німецького видавництва Фішер, розповіла про практичні аспекти підготовки до міжнародного представлення свого видавництва, про те, як готувати каталог видань і проводити переговори із закордонними видавництвами на книжкових ярмарках.
Розмову про книжковий дизайн у третій день воркшопу провадила дизайнерка Альона Соломадіна. Вона розповіла про власний досвід, який стосувався візуальної складової Міжнародного фестивалю “Книжковий Арсенал” (2012-2017) та оформлення Національного стенду України на Франкфуртському книжковому ярмарку (2015-2016), а також оформлення книжкових видань; розмову про філософію дизайну продовжив Гендрік Гелліге, який співпрацює із Франкфуртським книжковим ярмарком. Йшлося не лише про необхідність підвищення кваліфікації дизайнерів, але й про те, як видавець, котрий виступає у ролі роботодавця, має працювати із дизайнером, ставити йому завдання, не боятися експериментувати і формувати смак читача, а не лише реагувати на уже усталені запити та покупців.
У заключний день менеджерки Франкфуртського книжкового ярмарку Нікі Терон та Владка Купська розповіли про інші можливості та освітні програми для видавців, а також наголосили на необхідних нюансах представлення експонентів Франкфурта: видавців-учасників, співекспонентів Національного стенду та індивідуальних учасників.
Воркшоп відбувався у рамках програми Літературної лабораторії та за співпраці з Міжнародним фестивалем “Книжковий Арсенал”.
Освітні заходи такого типу Франкфуртський книжковий ярмарок проводить у різних частинах світу, орієнтуючись не лише на стратегічно важливі регіони, але й на ті країни, де є місцеві партнери – локальні книжкові ярмарки; в Україні це проект Мистецького арсеналу Міжнародний фестиваль “Книжковий Арсенал”, який щороку відбувається у Києві.