Лекції для вчителів середньої школи
З 30 жовтня по 3 листопада, під час шкільних осінніх канікул, у Мистецькому арсеналі триває лекційний курс «Осмислені та переосмислені», який є розповіддю про сучасні погляди на життя та творчість класиків української літератури. Метою курсу, ініційованого Літературною лабораторією та відділом освітніх програм Мистецького арсеналу, є інтеграція університетських викладачів та вчителів середньої школи, які мають нагоду поділитися знаннями та обмінятися практичним досвідом (адже студентами стають учорашні школярі!). Публічні лекції про українську та зарубіжну літературу набувають дедалі більшої популярності, але їхніми адресатами є насамперед представники «широкого кола зацікавлених», а фахова аудиторія часто залишається поза увагою. Тоді як середня школа потребує не лише критики системи освіти та її реформування, але й передачі цілком конкретного знання – у даному разі, новітніх концепцій та підходів до вивчення канонічних постатей та текстів. Сковорода, Гоголь, Шевченко, Франко, Леся Українка, Ольга Кобилянська, Микола Хвильовий, Тичина, Рильський, Бажан, Довженко та Стус – класики шкільної програми, про яких говорять протягом курсу «Осмислені та переосмислені». Кожне покоління читачів, критиків та науковців сприймає їх крізь призму власного досвіду та поглядів на історико-культурний контекст. Підручники ж пишуться та перебувають в обігу довго й не завжди встигають врахувати найсвіжіші дослідження – а вчителі, які працюють з дітьми й підлітками, особливо мають враховувати також і необхідність йти в ногу з часом. Тож важливість цього певною мірою експериментального напряму роботи Мистецького арсеналу – безсумнівна. Цього разу наші лектори: Агеєва Віра Павлівна — проф., д. філол. н., викладач НаУКМА, лауреат Національної премії України ім. Т. Г. Шевченка; Семків Ростислав Андрійович — доцент кафедри літературознавства НаУКМА, канд. філол. наук; Сінченко Олексій Дмитрович — доцент кафедри української літератури і компаративістики Київського університету імені Б. Грінченка, канд. філол. наук.