Українська книжка здобула бронзу на світовому конкурсі книжкового дизайну
Книжка «Я так бачу» творчої майстерні «Аґрафка» здобула бронзову медаль на конкурсі «Найкрасивіші книги світу»
Цього року журі міжнародного конкурсу оцінило понад 600 поданих книг із 32 країн з усього світу. Україна є однією з 10 країн, що отримала нагороду.
Серед інших переможців — книги з Нідерландів, Австрії, Польщі, Чехії, Росії, Японії, Китаю, Німеччини та Швеції На цьому конкурсі Україна перемагає вперше. Організаторами однієї з наймасштабніших подій в сфері книжкового дизайну є німецький фонд «Мистецтво книги» (нім. — Stiftung „Buchkunst“).
Окрім українських дизайнерів, перемогу здобули:
Золота Літера
– ‘AMSTERDAM STUFF’ з Нідерландів
(Jerzy Gawronski, Peter Kranendonk, дизайн: Willem van Zoetendaal, видавництво:Van Zoetendaal Publishers & De Harmonie)
Золота медаль
– ‘Robert F. Kennedy Funeral Train – The People’s View’ з Нідерландів
(Rein Jelle Terpstra, дизайн: Jeremy Jansen, видавництво: Books, Amstedam)
Дві срібні медалі
– ‘Die Kraft des Alters / Aging Pride’ з Австрії
(Stella Rollig, Sabine Fellner, дизайн: Willi Schmid, видавництво: Verlag für moderne Kunst, Belvedere, Vienna)
– ‘Anne Frank House’ з Нідерландів
(Elias van der Plicht (Anne Frank Stichting), дизайн: Irma Boom Office, видавець: Anne Frank Stichting, Amsterdam)
П’ять бронзових медалей
– Я так бачу [This Is How I See] з України
(Art Studio Agrafka (Romana Romanyshyn, Andrii Lesiv), дизайн: Art Studio Agrafka (Romana Romanyshyn, Andrii Lesiv), видавництво: Видавництво Старого Лева (Old Lion Publishing)
– ‘Bonjour, Monsieur, Gauguin’ з Чехії
(Anna Pravdová, дизайн: 20YY Designers (Petr Bosák, Robert Jansa, Adam Macháček, видавництво: Národní galerie v Praze (National Gallery Prague)
– ‘Paris’ зі Швеції
(Ola Rindal, дизайн:Sandberg&Tim, видавець: Livraison Books, Stockholm)
– ‘The Migrant’ з Нідерландів (Anaïs López, дизайн:Teun van der Heijden, видавець: self-published
– ‘Nichtsein’ з Німеччини (Katharina Schwarz in co-operation with Ellen von den Driesch, дизайн: Katharina Schwarz, видавництво: Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, UDK Berlin)
П’ять почесних відзнак:
– ‘The Anatomy of Stone Hannes Schüpbac’ з Австрії
(Cesare Ferronato, дизайн: Raphael Drechsel, видавництво: Verlag für moderne Kunst, Vienna)
– ‘Nienasycenie spojrzenia / Insatiability of the Gaze’ з Польщі (Anna Królica, дизайн: Ryszard Bienert, видавництво: Centrum Sztuki Mościce, Tarnów / Instytut Muzyki i Tańca, Warsaw)
– ‘El Lissitzky’ з Росії (Tatyana Goryacheva, Ruth Addison, Ekaterina Allenova, дизайн: Evgeny Korneev, видавництво: Tretyakov Gallery, Jewish Museum and Tolerance Center)
– ‘The First’ з Японії (Kentarou Tanaka, дизайн:Hideyuki Saito, видавець: Bonpoint Japon )
– ‘Old Trades of Jiangsu: A Glimpse’ з Китаю (Pan Wenlong, Gong Wei (photographer), дизайн: Zhou Chen, видавець: Jiangsu Phoenix Education Publishing, Ltd )
Конкурс проводиться з 1963 року: міжнародне журі оцінює мистецьке оформлення та естетичний рівень книг і вручає нагороди в рамках Лейпцизького книжкового ярмарку. Протягом року книги-переможці презентується у різноманітних бібліотеках світу та заключно на найбільшій книжковій виставці у Франкфурті.
Хочемо нагадати, що українські книжки вже чотири роки поспіль представлені на конкурсі «Найкрасивіші книги світу» — спочатку книжки обирались за експертним опитуванням, проведеним Книжковим Арсеналом. А вже втретє проходять відбір в українському конкурсі «Найкращий книжковий дизайн», заснованому 2016 року і який є організованим Міжнародним фестивалем «Книжковий Арсенал», Goethe-Institut в Україні та «Читомо». Kнижка «Я так бачу» творчої майстерні «Аґрафка» здобула минулого року гран-прі на всеукраїнському конкурсі.
Журі конкурсу «Найкрасивіші книги зі всього світу» (Ricardo Báez / Venezuela, Valeria Bonin / Switzerland, Sascha Fronczek / Germany, Simon Hessler / Sweden, Rob van Hoesel / The Netherlands ) надали коментар про візуальну складову книжки «Я так бачу»:
У цій дитячій книжці розповідається про те, що бачить дівчинка у розкльошеній сукенці. Вона покладається на свої нові великі окуляри. Вивчати побачене їй допомагає сова — символ зору. На одному з найбільш вражаючих розворотів книги зображені кілька силуетів тварин, серед яких кози, хамелеони, акули та дрозди, які разом утворюють своєрідний пазл. З лівого боку у верхній частині сторінки, на білому фоні — сонце: значить, це денний час. Натомість праворуч над сторінкою матового синього кольору виблискує півмісяць. Жовті крапки, великі, дрібні, часто парами, блищать, як очі, з темної ночі. Точно — це очі маленьких тваринок з лівого боку розвороту, які так і залишились на місці. Дівчинка говорить: «Є очі, які бачать краще, ніж мої. Навіть у темряві».
На кількох сторінках книга стає навчальною, коли, наприклад, порівнюється зір бджіл, сов, коней, котів і собак. Взяти хоча би використання шрифту Брайля — хоч він і не відчутний на дотик, та літери зображені за допомогою червоних крапок. Графічне візуальне оформлення цієї книги у стилі таких собі піктограм вражає. Певні області виділені трьома кольорами (відтінки синього, червоного й жовтого), які живуть самі по собі й домінують над рештою. Місцями вони накладаються одне одного, прилягаючи аж до самого верху сторінки або й перескакуючи на іншу. Спостерігати за всім цим різноманіттям форм — справжня насолода.
Фото – Роман Шаламов
Фото – Володимир Шуваєв
Фото – Володимир Шуваєв
Фото – Роман Шаламов
Фото – Роман Шаламов